Saturday, October 26, 2013

Goin' Down the Road

Season 10, Session 2
Movie Title: Goin' Down the Road, (Canada, 1970)
Director: Donald Shebib
Speaker: Donald Shebib

About the presenter:

The speaker is the director of the film, Don Shebib, who has worked steadily in Canada and the USA in film and television from the ’60s until now. In 1969, he teamed up with friends who, like himself, had a documentary background, and made Goin’ Down the Road for $68,000. He also co-wrote and edited the film.






در هفته دوم بررسی‌ سینمای کانادا با حضور جمعی از ایرانیان ساکن تورنتو فیلم “حرکت به سوی جاده” با حضور کارگردان دان شبیب به نمایش و نقد گذاشته شد.
دن شبیب دارای سابقه طولانی در ساختن، تدوین، تهیه کنندگی فیلم و آثار تلویزیونی از آغاز دهه شصت میلادی می‌باشد و نامی‌ مطرح در قسمت انگلیسی‌ زبان سینمای کانادا است. از ویژگی‌‌های مشخص فیلم‌های او، استفاده از موزیک و تدوین قوی، نشان دادن بخش‌های پایین و محذوف جامعه و تاکید او بر رابطه عمیق دوستی‌‌های مردانه است.
موضوع فیلم اکران شده پیرامون سفر دو جوان پر امید “پیت” و “جویی” از استان شرقی‌ نوا اسکوشیا به شهر تورنتو در اواخر دهه شصت میلادی می‌باشد و فیلم از چگونگی تلاش آن ها برای دست یافتن به زندگی‌ بهتر در شهر و مشکلات گوناگونی که در این مهاجرت با آن روبرو می‌شوند پرده بر می دارد.

No comments:

Post a Comment