Saturday, November 2, 2013

The Apprenticeship of Duddy Kravitz

Season 10, Session 3
Movie Title: The Apprenticeship of Duddy Kravitz (Canada, 1974)
Director: Ted Kotcheff
Speaker: Geoff Pevere

About the presenter:

The speaker, Geoff Pevere, needs no introduction to readers of the Toronto Star or The Globe and Mail. Canada’s foremost pop culture and film critic, Pevere has lived and breathed film since his student days. He is the author of four books on popular media, maintains several blog sites, has worked in radio, television and taught at several universities.








در هفته سوم سینمای کانادا، گروه نه‌ ما نه‌ سینما به بررسی فیلم “شاگردی دادی کراویتس” پرداخت. این فیلم که بر اساس کتابی‌ با همین اسم به نویسندگی م. ریچلر ساخته شده است، داستان یک جوان کلیمی از مونترال است که از انجام دادن هیچ کاری برای رسیدن به موفقیت، که در اینجا ثروت است، کوتاهی‌ نمی‌‌کند. این فیلم زیبای کانادایی که در سال ۱۹۷۴ در مونترال ساخته شده است، دریچه کوچکی به مشکلات زندگی جامعه اقلیت کلیمی در مونترال ۴۰ سال پیش باز می‌کند. داشتن زمین برای کشاورزی و مهمتر، برای هویت بخشیدن به اصالت از دست رفته این قوم مهاجر نقطه نگاه فیلم بود. از این رو، می توان فیلم “شاگردی دادی کراویتس” را در رده فیلم های درام خواند.
 این فیلم که از شرکت در جشنواره فیلم کن محروم شده بود، به تازگی، در همین جشنواره در ردیف فیلم های برجسته کلاسیک به نمایش درآمد. کارگردان فیلم، ویلیام کوچف که متولد تورنتو است، بیشتر به خاطر کارگردانی محصولات تلویزیونی در کشور انگلستان مشهور است. او در سال 1958 از کانادا به انگلستان مهاجرت کرد.

No comments:

Post a Comment